Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Ελληνικό θέατρο στο Παρίσι

              Ελληνικό θέατρο στο Παρίσι



Τρεις σύγχρονες θεατρικές παραγωγές, από νέες και ταλαντούχες ελληνικές ομάδες, θα παρουσιαστούν τον Ιούνιο στο Παρίσι, με πρωτοβουλία και υποστήριξη της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση που συνεργάζεται με το Théâtre de la Ville.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ Εργοτάξια της Ευρώπης, θα παρουσιαστούν οι παραστάσεις Πόλη-κράτος του θιάσου Κανιγκούντα, Το διπλό βιβλίο της ομάδας θεάτρου Pequod και το Guns! Guns! Guns! της ομάδας blitz.

Σκοπός της συνεργασίας είναι να μπορέσει το σύγχρονο ελληνικό θέατρο να αποτελέσει εξαγώγιμο είδος πολιτισμού.

Στο ίδιο θέατρο και στο πλαίσιο του προγράμματος «Αναγνώσεις», αφιερωμένου στη νέα ελληνική θεατρική γραφή, τα έργα «Αόρατη Όλγα » του Γιώργου Τσίρου, «Μαιρούλα» της Λένας Κιτσοπούλου και «Βιτριόλι» του Γιάννη Μαυριτσάκη θα μεταφραστούν στα γαλλικά και θα παιχτούν από σημαντικούς Γάλλους ηθοποιούς. Το νήμα που ενώνει όλες τις παραστάσεις είναι η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα που συνδιαλέγεται με τις αγωνίες και τα κοινωνικοπολιτικά αδιέξοδα της Ευρώπης.

Οι παραστασεις που θα ταξιδεψουν στο Παρίσι

πόλη-κράτος από τον θίασο Κανιγκούντα
Η παράσταση, που ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία τον Απρίλιο και Μάιο του 2011 στη Στέγη, χρησιμοποιώντας την αιχμηρή σάτιρα, κείμενα πολιτικών, δημοσιογράφων και συγγραφέων, καθώς και τις τεχνικές της επιθεώρησης, παρέσυρε το κοινό σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στην ιστορία της Αθήνας, από την αρχαιότητα ως σήμερα.
Ένας μυστηριώδης χρηματοδότης οργανώνει μια θεατρική παράσταση δίπλα σε ένα μαντρότοιχο. Υποχρεώνει τα πρόσωπα της παράστασης να θυμηθούν την ιστορία της πόλης τους, της Αθήνας. Χορός και τραγούδι, κωμωδία και δράμα, ιστορικές αφηγήσεις, πολιτικοί και πολίτες, γιατροί και ασθενείς. Το μάθημα ξεκινά με την αναφορά στα βασικά χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής πόλης-κράτους: ελευθερία, αυτονομία, αυτάρκεια. Έπειτα έρχονται το αίμα, η πολεοδομία, ο πληθυσμός, τα υλικά οικοδομής, οι κατακτητές.
Τι μπορεί να συμβεί όταν αναζητήσει κανείς τον πυρήνα της πόλης, το κέντρο της; Ποιοι δέχονται να την κατοικήσουν; Ποιοι αναλαμβάνουν να τη διοικήσουν; Ποιοι αποφασίζουν να την εγκαταλείψουν; Πόσο επηρεάζεται η ιστορία της πόλης από τη λειτουργία του Δρομοκαΐτειου θεραπευτηρίου; Όλα τα παραπάνω εκτελούνται με ευσυνειδησία επί σκηνής υπό τη στιβαρή διεύθυνση –άλλοτε ήπια και άλλοτε αυστηρή– ενός αινιγματικού χρηματοδότη-μαέστρου διεθνούς φήμης. Διαχρονικές επιτυχίες του ελληνικού πενταγράμμου ακούγονται στις πρώτες εκτελέσεις τους και τροφοδοτούν με τεχνητό οξυγόνο τη σκηνή. Ένα σαλονάκι που μοιάζει με πολιτικό γραφείο προηγούμενων δεκαετιών αλλά δεν είναι. Μια παράσταση που θυμίζει επιθεώρηση αλλά δεν είναι. Ένας χρηματοδότης που παρουσιάζεται ως θεατρικό πρόσωπο αλλά δεν είναι.
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης στις 26 Απριλίου 2011.
Η παράσταση παρουσιάζεται στις 14 και 15 Ιουνίου 2012 στo Théâtre des Abesses.

Το διπλό βιβλίο από την ομάδα θεάτρου Pequod
Η πολλά υποσχόμενη ομάδα θεάτρου Pequod μεταφέρει στο θεατρικό σανίδι της Στέγης ένα μυθιστόρημα-σταθμό της μεταπολεμικής Ελλάδας, Το διπλό βιβλίο του Δημήτρη Χατζή.
Με την πτώση της χούντας και μετά από 28 χρόνια εξορίας στην Ανατολική Ευρώπη, ο Δημήτρης Χατζής (1913-1981) επιστρέφει στην Ελλάδα το 1975 και το επόμενο έτος δημοσιεύει Το διπλό βιβλίο, ένα από τα πιο σημαντικά μυθιστορήματα της μεταπολεμικής περιόδου. Ακολουθώντας τη ζωή του βασικού του ήρωα Κώστα, ο Χατζής καταφέρνει να διατρέξει τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας – όχι σαν παρατηρητής, ούτε με έναν ιστορικό ή πολιτικό τρόπο, αλλά αποτυπώνοντας το ψυχικό τοπίο που διαμόρφωσαν αυτές οι στιγμές της ιστορίας μας. Έτσι, η ιστορία του Κώστα γίνεται η ιστορία της χώρας μας, φωτίζοντας τις πτυχές του «ρωμαίικου» που δημιούργησαν την Ελλάδα του σήμερα. Συγχρόνως, όμως, η ιστορία του καταφέρνει να γίνει πανανθρώπινη, ένας στοχασμός για τη θέση του ανθρώπου «στο δικό μας κόσμο το σημερινό», ανεξάρτητα από φύλο, χρώμα ή πατρίδα.

Ο Δημήτρης Χατζής βίωσε προσωπικά και κατέγραψε στο έργο του τις τραγωδίες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας. Το διπλό βιβλίο διατρέχει χρονικά την εποχή ανάμεσα στον Εμφύλιο και τη Μεταπολίτευση, τοποθετώντας στο θεματικό του άξονα τη μετανάστευση. Η ομάδα μεταφέρει στη σκηνή Το διπλό βιβλίο, συνδέοντας τα τραύματα του παρελθόντος με τις αιτίες της σημερινής κρίσης, μέσα από την εξερεύνηση νέων τρόπων σκηνικής αφήγησης.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης στις 18 Απριλίου 2012 και συνεχίζεται μέχρι τις 5 Μαΐου 2012.
Η παράσταση παρουσιάζεται στις 7 και 9 Ιουνίου 2012 στην Coupole του Théâtre de la Ville.

Guns! Guns! Guns! από την ομάδα blitz
Το Guns!Guns!Guns!, που παρουσιάστηκε το 2009-2010, είχε ως θεματικό πυρήνα και προβληματική μια παραληρηματική ανασκόπηση του 20ού αιώνα. Έξι ηθοποιοί, ο ένας μετά τον άλλον, κάθονται πίσω από ένα μεγάλο τραπέζι μπροστά στο κοινό, παρουσιάζουν και αναπαριστούν σημαντικές -γι αυτούς- στιγμές και χαρακτηριστικά του αιώνα. Ιστορικά πρόσωπα, ηχητικά ντοκουμέντα, ρομαντικοί ήρωες, δημόσιες ομιλίες, όπλα, κινήματα, τραγούδια, σημαίες ζωντανεύουν σαν ένα πανόραμα μπροστά στα μάτια του θεατή. Μια κατάδυση στο πρόσφατο παρελθόν που προβληματίζει για το σήμερα.
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στις 9 Δεκεμβρίου 2009 στο Εθνικό Θέατρο (Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας-Σκηνή Α).
Η παράσταση παρουσιάζεται στις 8 Ιουνίου 2012 στην Κεντρική Σκηνή του Théâtre de la Ville.

Το Theatre de la Ville
Το Théâtre de la Ville, με την τρίτη διοργάνωση του φεστιβάλ Εργοτάξια της Ευρώπης (Chantiers d'Europe), επικεντρώνεται στη σύγχρονη ελληνική και ιταλική δημιουργία, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμά του με αναγνώσεις νέων έργων, διαλέξεις-συζητήσεις και συναυλίες. Στο παρελθόν έχει παρουσιάσει καλλιτεχνικές παραγωγές από την Ιταλία (2010) και την Αγγλία (2011). Το φεστιβάλ, που πραγματοποιείται από τις 4 έως τις 15 Ιουνίου, στις σκηνές του Théâtre de la Ville, στοχεύει στην αναζήτηση της ευρωπαϊκής καλλιτεχνικής ταυτότητας, αναζητώντας τη συνεργασία με ανερχόμενους ανεξάρτητους καλλιτέχνες, επιδιώκοντας την προβολή νέων δημιουργικών δυνάμεων και τάσεων, χαρτογραφώντας έτσι την σύγχρονη ευρωπαϊκή δημιουργία.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου